Topp 5 øvelser du enkelt kan gjøre i sommer!

Screenshot 2023-07-29 at 10.52.51

Treningsøkter utendørs kan være en fantastisk måte å nyte solen og få en sunn dose vitamin D, samtidig som du får trent kroppen din. Enten du foretrekker å trene i parken, på stranden eller i hagen din, er det en rekke øvelser du kan gjøre for å få mest mulig ut av treningen din under solstrålene. Her er fem flotte øvelser som vil gi deg en helkroppsworkout mens du nyter solen.

Her er 5 treningsøvelser som du kan gjennomføre hvor som helst, du trenger kun deg selv, ingen vekter:

Treningsøvelse 1: Utfallsgang

Utfallsgang er en flott øvelse for å trene bena og setemusklene. Start med å stå oppreist med føttene i skulderbredde avstand. Ta et stort skritt fremover med høyre fot, senk kroppen din nedover til det bøyde benet er i en 90-graders vinkel, og det bakre kneet nesten berører bakken. Skyv deg deretter oppover med høyre fot og ta et stort skritt fremover med venstre fot. Fortsett å gå fremover ved å gjenta denne bevegelsen. Gjør 10-12 repetisjoner på hver side.

Nivå: Vanskelig

Treningsøvelse: Gående utfall

Nivå: Lett

Treningsøvelser: utfall

Treningsøvelse 2: Burpees

Burpees er en flott helkroppsøvelse som kan utføres hvor som helst. Start ved å stå oppreist med føttene i skulderbredde avstand. Bøy deg ned, sett hendene på bakken og skyt bena bakover for å komme i en push-up-posisjon. Gjør en push-up, og deretter trekker du bena tilbake mot hendene og hopper opp i luften med armene over hodet. Gjenta denne bevegelsen i en jevn rytme. Burpees trener styrke, utholdenhet og fleksibilitet, og de vil virkelig få hjertet til å pumpe. Gjør 8-10 repetisjoner med så høyt tempo du klarer. 

Nivå: Vanskelig

Treningsøvelse: Burpees

Nivå: Medium

Nivå: Lett

Treningsøvelse 3: Planken

Planken er en utmerket øvelse for å styrke kjernemusklene og forbedre kroppsstabiliteten. Start med å legge deg ned på magen med albuene bøyd i 90-graders vinkel og hvil på underarmene. Løft kroppen din opp på tærne og hold kroppen i en rett linje fra hode til hæl. Hold denne posisjonen i 30-60 sekunder av gangen, avhengig av din styrke og utholdenhet.

Nivå: Vanskelig                             

Treningsøvelse: Planken

Nivå: Medium                             

Nivå: Lett

Treningsøvelse 4: Mountain climbers

Mountain climbers er en flott øvelse for å få opp pulsen og trene både kjernemuskulaturen og armmusklene. Start i en push-up-posisjon med armene rett og kroppen i en rett linje. Trekk det ene kneet frem mot brystet, og deretter bytt til det andre benet mens du holder overkroppen stabil. Fortsett å bytte bein i en rask og kontrollert bevegelse, som om du løper i en horisontal posisjon. Gjør 10-12 repetisjoner på hvert ben for en effektiv trening.

Nivå: Vanskelig

Treningsøvelse: Mountain climbers

Nivå: Lett

Treningsøvelser: høye kneløft

Treningsøvelse 5: Step-ups

Step-ups er en flott øvelse for å styrke bena og utfordre balansen din. Finn en benk, trapp eller en annen forhøyning som er stabile. Plasser den ene foten på forhøyningen og press deg oppover til du står på toppen. Senk deg deretter kontrollert ned igjen. Gjenta øvelsen 10-12 ganger på hver side. Du kan øke vanskelighetsgraden ved å holde en vekt i hendene eller ved å hoppe opp. De fleste treningsøvelser har fleksible alternativer og er man usikker kan man alltids sjekke opp alternative treningsøvelser på Youtube eller Google. 

Nivå: Vanskelig

Treningsøvelse: Step-ups

Nivå: Lett

Deretter gjenta disse treningsøvelsene 2 ganger til, totalt 3 runder, for en god treningsøkt.

Trene utendørs i solen gir deg en flott mulighet til å kombinere fysisk aktivitet og nyte det vakre været. Ved å inkludere disse fem øvelsene i treningsrutinen din, vil du kunne få en helkroppsworkout samtidig som du nyter solens stråler. Husk å alltid ta hensyn til værforholdene og beskytte deg mot solen ved å bruke solkrem og riktig bekledning. Ha det gøy med treningen din og nyt solen mens du tar vare på helsen din!

Og hvorfor ikke avslutte treningsøkten med en deilig og forfriskende Tea Zero iste? 😉 Les flere artikler her.

Treningsøvelser + Tea Zero = sant

Treningsøvelser + Tea Zero = Sant

PRØV BESTSELGEREN NÅ! Med over 400.000 solgte pakker er vi sikre på at du også blir fornøyd. Bestiller du i dag, er prisen 199,- kroner.

KUN 20
tilbudspakker
igjen i dag
  • Tast inn din e-postadresse og trykk "Gå videre" for å bestille
  • Pakken sendes direkte til postkassen. Alltid gratis frakt
  • Rask levering, 3-5 dager postgang
  • Betalt med faktura etter mottak av varen
posten-bring-light